Melodifestivalen, ush

Tror det har något att göra med mitt förakt till det tyspiskt svenska. Kan helt enkelt inte hjälpa det, nya saker tack! Vi behöver inte hålla oss till det typiskt svenska för att känna säkerhet, eller vad det nu är för andledning.
Jag hoppar självklart inte på alla bara för att dom tittar på melodifestivalen men något av det mest irriterande som finns är när man föraktar andra länder bara för att de nu inte har det lika bra som Sverige!
Något jag stör mig på väldigt mycket är när man hoppar på USA. Jag har bott där i ca halva mitt liv och visst Irak kriget är inte det bästa som hänt världen men det som är störande är att när jag försöker få igån en argumentation men personen i fråga som börjat tjaffsa kan ingenting om USA's politik eller Irak kriget.
Visst tjabba gärna med mig och ha era åsikter men grunda dom först på faktan inte sådant ni hört. Längtar efter ett argument där människan faktiskt vet vad de snackar om...
Diah<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0