Självmord, fegt

Jag vet två människor som begått självmord. Det är två föräldrar till mina bekanta.
Den första blev av med benet på grunda av att hans pappa hade gjort något fel med maskinerna på deras gård. Hans pappa tog senare livet av sig för att han inte kunde leva med skulden. Ja visst jag fattar absolut att han blev deprimerad av att vara andledningen till att hans son blev av med benet men hur tror han sedan att han son kommer känna sig för att han vet att han är andledningen till att hans pappa tog livet av sig?
Jag känner honom, han lever ett bra liv. Han ska snart få en protes och han har grymt snygga armar så han kommer få en tjej, jobb och barn och leva som en helt normal människa.
En annan tjejs mamma tog livet av sig i en sjö. Hon dränkte sig.
Fattar inte att man kan göra det när man har barn. Om man är föräldralös, mobbad, fattig, prostetuerad, verkligen inte har en ända vän i hela värden och är uteliggare först då kan jag se meningen. Men när man har barn! Du förstör livet på för alltid! På dom du ska älska mest i hela världen.
Sjukt...
Diah<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0